Tuesday, August 18, 2009

Operasi Belantara

Operasi Belantara telah dilancarkan di Bukit Cherakah, dimana tempatnya terselindung dengan papan tanda yang tidak dapat dikenal pasti semasa perjalanan ke situ. Ia amat mengelirukan pihak lawan jika berhajat untuk beristerirehat. Setibanya di kawasan itu, Team Kadet Hutan dan Team Hampas iaitu team dibawah jajahan tentera Hamas bergerak bersama-sama menuju ke destinasi yang sama.

Matahari semakin lama semakin tinggi, perjuangan kedua-dua team perlu dilancarkan dengan segara.

Peperangan pertama tercetus apabila kedua-dua team itu berebut port baek punya dia atas bukit cherakah. Team Hampas berjaya menawan puncak port baek punya itu selama 5 minit.

Peperangan diberhentikan buat sementara waktu kerana waktu makan tengahari. Team Hampas dan Team Kadet Hutan pulang ke pengkalan masing-masing lalu menjamah nasi putih, berlauk ayam, bersayur kobis dan berair sirap.

Jam menunjukkan pukul 2 petang, perjuang kami diteruskan. Peperangan tercetus kerana hanya sebotol tong minyak yang berwarna biru. Peperangan ini agak ganas kerana ramai yang tercedera termasuk aku. Tapi selamat aku pakai cheat code, jadi aku dapat masuk dalam peperangan semula. Team Kadet Hutan berjaya dalam peperangan ini dan Team Hampas kurang bernasib baek kerana mereka hanya berjaya menyelamatkan tong minyak yang bersize kecil.

Hujan lebat mula menyelebungi kawasan bukit cherakah dan peperangan ini harus dihentikan kerana kilat sambung menyambung. Ia amat berbahaya bagi askar-askar yang masih teruna trang tang tang.

Sesudahnya hujan reda. Team Hampas dan Team Kadet Hutan bergabung tenaga menentang team Mashall yang agak gian dah lama tak menembak orang. Cabaran itu diterima walaupun dalam hati agak terasa cuak. Mana tidaknya team marshall ini agak Pro dengan berbekalkan senjata moden, berpakaian yang simple dan bertopeng canggih.

Peperangan bermula dengan agak ganas sekali, tak ubah seperti cerita Steven Spielberg - Saving Private Ryan. Aku hanya mampu berselindung dibawah pondok usang bersama komando Din dan komando Hafiz. Kami sering kali melepaskan peluru-peluru sesat ke atas pihak lawan. Akhirnya peperangan berakhir dengan kemenangan keatas team Pakatan Hampas dan Kadet Hutan.

Team Kadet Hutan & Team Hampas


detik hatiku: Lepas raya main lagi.. Yeahh.. nak layan gambar lain sila ke facebook ku


Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...