Sunday, April 26, 2009

Aku, Melaka, Johor dan Singapore

Episod Satu
************
Bermula satu episod yang mengucar-kacirkan diri aku. Dengan bersemangatnya aku membuat passport sehingga hilangnya i.c ku yang berjersi Man Utd.. opss..(tu dulu.. sekarang aku Arsenal). Selamat aku perasan i.c aku tak dak time aku g rumah korie kat Ukay Perdana. Aku terkapai-kapai mengingati dimanakah tercicirnya i.c aku tue.. Arghh tension rasanya bila memikirkannya. Aku jadi kurang berselera nak menjamah makanan dirumah korie atas kejadian ini. Aku mengambil kata putus untuk mencarinya dirumah dengan harapan i.c ada dalam passport. Apabila aku pulang, aku terus mengapai passport aku dan melihat hanya resit passport saja yang ada. Aku pening lagi. Lalu, aku memikirkan bilakah kali terakhir aku mengeluarkan i.c. Haaa rupanya di kaunter imigresen. Hidup aku mula tak tenteram kerana hari sudah malam, aku menjadi pendatang dalam negara sendiri.

Keesokkan paginya, aku bergegas ke pejabat imigresen. Aku terus ke kaunter 37, dan bertanyakan pasal i.c aku. Tapi mamat kaunter tue cakap, i.c semua dah bagi sekali ngan passport. Aduyai malangnya nasibku ini. Apakan daya, i.c aku sudah hilang. Aku pun turun bawah dan selamat ada pejabat pendaftaran kat bawah pejabat imigresen tue. Aku pun buat la i.c baru denga berbajukan prison break aku nie. Alhamdulillah, semuanya selesai dengan mudah tapi aku risau pulak takut ada orang menggunakan i.c aku untuk tujuan lain. Aku tekad untuk melaporkan kejadian ini kepada pihak polis. Aku pun balik dulu untuk mengemas barang aku sebelum bertolak ke Melaka. Setibanya aku di balai polis depan ampang park, aku terpandang lalu terdetik hatiku untuk berkata "Woww comel nye awek2 polis kat balai nie, ala2 erra fazira dan abby abadi dalam filem Gerak Khas". Aku pun melaporkan kejadian kehilangan i.c aku kat awek polis bernama ****** (nama beliau dirahsiakan atas sbb dia comel sangat, nanti korang berebut2 nak report kat dia). Segalanya2 selasai jam 10.30 pagi.

Episod Dua
***********
Untuk episod dua ini merupakan siri jelajah fotografi yang tak seberapa dari aku bermula dari Melaka - Singapore :


Muzium UMNO Melaka

Terima kasih untuk 2 orang awek nie kerana jadi model sampingan aku. Jasa baik anda amat dihargai.

Cuba bermain dgn fungsi macro yang ada kat lens aku.
I Love Junos, baju abg pojie.

Nie dia sup tulang merah yang diperkatakan, Horror gila tengok sup nie
dari kiri: Hasnah TM Singapore, Pinky, Azizi dan Pojie selepas makan sup tulang merah


Cuba bermain ngan style lomo. (masjid dan nama jalan di Singapore)





Gambar malam ini diajar oleh abg pojie TM. Terima Kasih kerana memberi tunjuk ajar yang berguna kepada saya.

photo // ed
edited // ed
sifu //
poji a.k.a namerumonka


detik hatiku : Kemana plak aku lepas nie, leh selam sambil tangkap gambar lagi..



4 Blogger kasi response. .

Sya Author
April 28, 2009 at 12:04 PM

waaaaaaaaaahhhhhh....jalan2 bestnya.....windu nak jenjalan ni....adieh...xseberapa gambaq katanya.....tu siap ada dua marka lagi tu...

Reply
Saed Ramadhan Author
April 28, 2009 at 11:28 PM

hahaha marka tue sbg model aku. tq kepada mereka.. tak sempat nak berkenalan lebih2 pun.

Reply
April 29, 2009 at 11:06 PM

bila nak amek aku jd model?
gulp!

Reply
Saed Ramadhan Author
April 29, 2009 at 11:55 PM

ermmm boleh je bila2.. hahaha lepas ko exam ar..

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...