Thursday, October 3, 2013

Spontaneous Thursday : Kagum

***

Kazen aku pernah cerita suatu kisah,
Kisah ni berlaku di Restoran Mamak.
Kazen: Mamak, ikan goreng seekor.

Mamak: Wokehh.. ikan goreng siappp...
tak lama kemudian, mamak tu bawa seekor ikan beralas pinggan.
Dapat je ikan tu, dia terus passing kat bawah meja bagi kucing makan.
Mamak tu terkejut lalu berkata;
Mamak: Wah, you banyak baik.., berhati binatang..
Kazen aku tersentap bila dengar nada mamak tu cakap, tapi dia balas dengan senyuman sebab mamak mungkin tatabahasa mamak tu tak betul.

***

Akceli family kazen aku nie memang suka kucing, dan dia pernah terlibat dalam rancangan Friskies Belaian Si Comel.
Family wife dia pun bela kucing, satu bilik penuh kucing babe.
Memang family kucing bertemu bergabung meletup..
***

Bila aku baca entri pasal Si Urap kat Blog AJ, aku teringat kisah kazen aku tu.

Aku agak kagum dengan kesungguhan miss AJ mencari Dana buat si Urap <= klik link tu.
 
Bukan senang atau semua orang sanggup berbakti pada kucing setahap tu.
 
Apatah lagi memulakan langkah untuk menjaga kesihatan si kucing yang datang tak diundang.
 
Aku harap semua berjalan dengan lancar semasa pembedahan si Urap.
 
***

Semoga Allah saja membalas jasa baik korang.

Insyallah murah rezeki.
 
***

XOXO

Cerita sini, habis sini je la..

6 Blogger kasi response. .

Anum Author
October 4, 2013 at 8:41 AM

insyaallah

Reply
aizamia3 Author
October 4, 2013 at 2:07 PM

sekurang2nya mamak tu mampu jugak berbahasa melayu walaupun ada masalah tatabahasa.. ;)

Haiwan tersebut pasti mendoakan orang yang membantunya.

Reply
October 5, 2013 at 1:46 PM

hahah sentap bile die ckp bhati binatang tu,hahaha

Reply
October 7, 2013 at 2:25 AM

amin...(*.*)

Reply
Sofea Author
October 10, 2013 at 10:41 AM

yeza of course

Reply
Sofea Author
October 10, 2013 at 10:42 AM

tau tak pa

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...