Tuesday, October 1, 2013

Rokok Naik Harga - AAK

***
 
Rokok Naik Harga
Ada Aku Kisah
 
 
Pagi pagi buka FB, kecoh pasal rokok naik.
Aku tengok kat kedai mamak tadi, harga Dunhill cecah Rm12
Ada juga rokok harga RM10.5
 
Pergh..
 
harga lunch time aku tu
dari hisap rokok, better aku beli makanan
tapi bagi perokok, lain plak pandangannya.
 
Aku dulu pernah hisap rokok,
Itu masa zaman muda study lah.
Kononnya nak hilang rasa mengantuk bila overnite study nak exam
 
Poyoss semua tue..
 
Aku dulu minum black coffea ditengah malam nak bagi hilang rasa ngantuk
Tapi bila minda dah bermain perkataan tidoq dalam kepala
 Maka, mata aku akan terlelap jua.
Sapa cakap minum kopi hilang rasa ngantuk
 
Ini Semua Poyosss
 
***
 
Alhamdulillah, walaupun dulu aku hisap rokok, tapi aku tak ketagihan
Sebab dulu, pernah aku baca artikel yang mengatakan
 
Jika seseorang itu baru berjinak jinak hisap rokok pada usia umur 20 tahun,
maka dia tak akan ketagihnya. - sumber x tahu menahu
 
Haha lebih kurang macam tu la.
Aku pernah juga dengar cerita bapaku hisap rokok masa outstation kat jepun dulu
Keliling dia orang hisap rokok, jadi bapaku pun terpaksa hisap juga.
tapi tak ketagih pun.
Jadi aku pun try.
 
Aku lebih percaya pada akal dan fikiran.
Kalau korang boleh control minda supaya tidak merokok
korang mampu mengubahnya.
 
Aku dah cuba
dan berkesan.
 
***
 
Bagi perokok tegar,
Korang boleh fikir fikir untuk berhenti,
Takpun, hisap vapor untuk saving.
 
***
 
Kalau kerajaan nak naikkan harga rokok atau arak 
seriously aku tak kisah
Tapi jangan lah naik harga minyak dan keperluan yang lain
Tolonglah..
 
XOXO
cerita sini habis sini je la..
 
**
 

12 Blogger kasi response. .

Sheila Salim Author
October 1, 2013 at 4:19 PM

Assalamualaikum. nice kan boleh berhenti rokok.. sheila nak sangat suami sheila berhenti rokok.. rokok dah la semakin mahal, boleh bawa maut pula tu =__________='

Reply
Unknown Author
October 1, 2013 at 9:30 PM

minyak tolong lah minyak..hehe

Reply
aizamia3 Author
October 3, 2013 at 1:55 PM

rokok naik tak kisah lagi sebab en. suami pun dah tak macam dulu kuat merokok.. syukur ada perubahan..
tapi bila minyak naik, nak kena rombak balik budget bulanan :(

Reply
October 5, 2013 at 1:48 PM

bagi yg insaf memglah bkesan rokok naik harge, kalau dh tegar nk wat cmno,hohohohoh

Reply
October 7, 2013 at 2:23 AM

betul3x :)
jup tang kopi hilang mengantuk tu mungkin yg ramai salah anggap...sebenarnya kopi yang di maksudkan utk hilang ngantuk tu adalah espresso tu kalau salah sukat tak tidur satu hari pon boleh :) semoga kita semua mengamalkan gaya hidup sihat kan :)

Reply
Sofea Author
October 10, 2013 at 10:18 AM

:^D^:

Reply
Sofea Author
October 10, 2013 at 10:19 AM

bawa berbincang, pillow talk..

Reply
Sofea Author
October 10, 2013 at 10:20 AM

tolong gov tolong

Reply
Sofea Author
October 10, 2013 at 10:21 AM

ye za... kena tukar hybrid

Reply
Sofea Author
October 10, 2013 at 10:22 AM

kalau dah tegar.. cont hisap je la..

Reply
Sofea Author
October 10, 2013 at 10:25 AM

yeza.. espresso.. 1 shot, 2 shot.. segar mata..

Reply
Sheila Salim Author
October 10, 2013 at 2:13 PM

hee, insyallah. tengah slow2 minta kurangkan rokoknya

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...