Friday, October 11, 2013

Perginya Si Urap

***
 
Gambar dan Cerita dari miss AJ sendiri.
 
Berakhirnya Perjalanan Hidup Si Urap <<klik untuk baca kisahnya.
 
***
 
Bila si Urap pergi,
 
Teringat plak aku pada kisah Kazen yang join Friskies contest tu.
 
 
Yes, Fifie sangat aktif dan agresif.
 
Nama Fifie diberikan sempena memperingati kucing lamanya dan juga bernama Fifie, tapi hayatnya kucing tu tak lama kerana ia pergi kerana X-ciden.
 
So, kucing baru ni aku gelar ia Fifie II.
Boleh dikatakan kucing kesayangan keluarga kazen aku ni.
Sapa yang takut or geli dengan kucing macam mak aku,
for sure berhati hati kalau stay kat rumah diorang.
 
***
 
Suatu hari, Aku dan  my wife singgah kat rumah Arwah Uncle Din.
 
Tetiba......
 
Aku nampak Fifie II tersangkut kat tengah porch autogate.
Aku terus tekan bell dan jerit
 
"Wann.... FiFiiiiiee"
 
Auntie Sue, Wan, Ira bergegas turun bawa buka pintu.
 
Apsal Ed..
 
Fifie tersangkut kat gate..
 
Ya Allahh...
 
Masa aku sampai Fifie dah nyawa nyawa ikan. half body dia tersepit kat porch autogate.
 
satu family dia  nangis atas pemergian Fifie II,
 
petang tu juga, kitaorang cuci darah Fifie yang terkena lantai kat luar, pastu balut dengan paper dan tuala dan semadikan kat sebelah kubur Fifie kat laman rumah.
 
Jadi kubur Fifie dan Fifie II bersebelahan.
 
Walaupun bukan kucing aku, tapi aku terasa sebak juga masa tolong gali lubang kubur tu.
 
***
 
Akhir kata dari Arwah uncle din,
 
"Mungkin nama Fifie tak lekat.."
 
***


4 Blogger kasi response. .

Sheila Salim Author
October 11, 2013 at 2:16 PM

Assalamualaikum .. kesian sheila tengok AJ nangis sebab Urap dah pergi.. mungkin urap dah taktahan dengan sakitnya. lepaskan saja dia pergi, mungkin itu lebih baik untuknya.. kesiannya. sheila pernah ternampak suami sheila gilis kucing kesayangan dia. memang sedih gila tengok kucing tu meraung sakit sampai mati.. takleh lupa tu :(

Reply
Anum Author
October 11, 2013 at 3:46 PM

sayu plak baca entry nie

Reply
Sofea Author
November 16, 2013 at 4:08 PM

Uishh ngeri nya..

Reply
Sofea Author
November 16, 2013 at 4:09 PM

:(

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...