Thursday, May 15, 2014

Red Bull Air Race - Putrajaya 17-18 Mei

***



Fore more information about Red Bull Air Race ticket, 



Niat hati memang nak pergi tengok, tapi semua ini bergantung pada keadaan.

Best plak kalau dapat shoot photo event, tapi Tele-Lens plak tak berfungsi dengan baik.
'
Cobaan

***

Wednesday, May 14, 2014

Ed's Review: Amazing Spiderman 2

***
Amaran: Entri ini untuk orang yang dah menonton movie Amazing Spiderman 2 saja. Takut kalau korang tak tengok lagi, nanti spoiled mood korang kalau dah tau jalan cerita dan endingnya dalam entri nie.


Setelah sekian lama My Wife and I tak tengok movie atas sebab musabab yang tak dapat dielakkan. Movie terakhir yang kitaorang tonton adalah Fast Furious 6, itupun sebab cik fea ada kat rumah babysitter, my wife dan I cuti. Apa lagi, kitaorang terus grab opportunity. Teringat zaman before kawen dulu dulu. Memang kitaorang kaki wayang. Lepas saja kawen, terus stop tak tengok wayang sampai lah last year baru tengok Fast Furious 6. lebih kurang 2 tahun lebih tak jejak panggung.

Minggu lepas, My Mother In-law datang rumah, so apa lagi, tinggal cik Fea kejap, lantas kitaorang zaass pergi layan Amazing Spiderman 2 (AS2). 


Bagi I, cerita ni sangat awesome. I bagi 9/10 boleh.. I suka Andrew Garfield jadi spiderman dari Tobey. Dia berlakon sempoi/ gila gila dan kena dengan character spidey dalam kartoon/comic.

Macam kenal je AFC tu..

Jalan cerita agak panjang 142 minit. Character Villlian pun agak jahat. I pun tak sure kenapalah kebanyakkan saintis dan pekerja kat Oscorp ni akan jadi Villian Spiderman. Kalau korang perasan masa dalam salah satu slot movie AS2, dibawah ruang rahsia Oscorp ada 7 pintu rahsia yang terdiri senjata rahsia yang dipakai oleh Dr. Octopus, Vulture, Rhino, Green Goblin dan sampel darah Spidey pun ada kat situ. Lagi 3 pintu masih lagi jadi misteri. 

Bila Harry pekena dos darah Spidey, dia terus convert jadi Green Goblin. Spiderman dah cakap, kalau darah tak bersatu, dia akan jadi lebih teruk. Sampel dos spidey masih ada, jadi kemungkinan besar Venom juga bakal muncul. Wah banyak episod lagilah Amazing Spidey nie.

Penampakkan Costume Vulture dan Dr Octopus

I prefer Costume Spidey AS2 dari AS1. Dari segi colour costume, matanya nampak lagi Umphh, more to Spiderman berjiwa komik dan rakyat. I like it.


Last but no least, I terpaksa tolak 1 point dari jumlah I bagi tadi sebab Emma Stone a.k.a Gwen Stacy mati. How dare they..


Semalam, sekali lagi, I nak try test bawa cik Fea tonton movie ni secara 3D. Masa Spidey flying  memang awesome wei. 1st time tengok 3D babe, terasa jakun kejap. Malangnya, Half way movie tu, kitaorang keluar dan balik terus sebab cik Fea kacau orang dalam panggung. Cik Fea ni jenis tak takut gelap, suka merayau rayau dan kacau orang. Niat I memang nak test cik Fea tengok wayang. Jadi secara rasminya, cik Fea masih belum boleh tengok wayang. Tak sempat papa nak tengok Gwen terkuar kuar kat panggung. huhu

***

Friday, May 2, 2014

Little Fea's Cake

***



Kalau dulu aku berhajat nak bergabung blog dengan My Wife dalam satu blog, Aku,Wife Bergabung meleTop

Tapi sekarang tidak lagi, aku telah buatkan satu blog khas untuk bisnes barunya. Aku lah moderator, designer, dan photographer dalam blog ini. All in one babe..

Disamping memperagakan kek hasil tangannya, My Wife juga akan berkongsi resepi dengan anda semua.

Mohon jasa baik rakan rakan blogger sekian alam support and follow blog ini 

Andai kata korang berminat membuat tempahan sempena harjadi, majlis rasmi dan tak rasmi, party, mengidam dan mencuba keenakan kek kek ini. Bolehlah berurusan dengan Pn Shazira - 013-2032656.


 
 
 

***

Tidak dilupakan juga follow di Instagram: Little_Feas_Cake



***

Tahun nie, boleh la My Wife join Masterchef.

Aku plak dapat hobi baru, food photography.

Yeba yeba

***
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...