Friday, May 4, 2012

Akhir Musim EPL 2012

***

Takala La Liga telah pun kita ketahui Juaranya


Begitu juga dengan Eredivisie


dan juga Bundesliga 


tapi di EPL

Pialanya masih tercari cari lagi

Kelab manakah yang layak menjulangnya



Ranking 1 & 2 , di antara kelab Man Utd dan Man City, kedua duanya mempunyai point yang sama tetapi mereka dibezakan dengan jaringan gol. Jadi diantara ke-dua dua kelab nie, Hang pa rasa, siapa yang layak menjuarai liga EPL?

Bagi Alkisah, kalau nak ikutkan performance, Man Utd layak menjadi juara kerana 2 baki terakhir perlawanan mereka adalah menentang Sunderland dan Swansea. Ye perlawanan mudah buat Man Utd berbanding Man City, dimana mereka perlu mengharungi perlawanan sukar yang memaksa mereka berhempas pulas menentang Newcastle pada hujung minggu ini. Newcastle juga mahu tidak mengalah merebut tempat ke 3 atau ke-4. Perlawanan terakhir Man City tidak kurang hebatnya iaitu QPR. QPR juga mahu menentang habis habisan supaya mereka tidak tergolong diantara 3 kelab tercorot EPL. 

Perebutan tempat ke 3 & 4, memang dah macam pisang goreng panas. Arsenal, Spurs, Newcastle dan Chelsea, masing masing perlu menang kedua dua baki perlawanan. Kalau tidak, punah harapan mereka. Arsenal dan Spurs mempunyai jalan mudah, tetapi tidak semudah yang boleh kita sangkakan, karang lain pulak jadinya. 

Bagi Newcastle, perlawanan menentang City adalah penentu segalanya, Selepas mereka membelasah Chelsea tempoh hari, pretasi mereka kita tidak boleh ambil remeh. Lawan tetap lawan.

Chelsea pula tidak kurang hebatnya, walaupun bakal menentang Liverpool pada perlawanan ke-37 yang belum tahu apa kesudahan, menang atau tidak, sama sama lah kita tengok nanti. Kalau Chelsea kecundang, mereka masih mempunyai FA Cup, dimana Finalnya menentang Liverpool.

Hurrmm Liverpool lagi..

Tapi apa ada hal, Liverpool dah menang satu cup musim ni iaitu League Cup. At least won something rather than nothing kan.. YNWA..

Chelsea plak mempunyai extra cup untuk dijulangnya iaitu Champions League. Lawannya pulak bukan calang calang team, dah la lawan Bayern Munich dan tempat perlawanan akhir tu plak dengan Home ground Bayern iaitu Fußball Arena München. So apa prediction korang?

Andai kata, Chelsea tidak tergolong dalam golongan top 4 EPL, tetapi jika mereka menjuarai Champions League Cup, sesungguhnya mereka akan layak secara automatik dan team yang berada di ranking ke-4 bakal menyertai Europa League manakala team ke 5 hanya boleh berputih mata.

Menarik bukan EPL musim ini? lagi 2 game je tinggal. Alkisah rasa tarikh 13 Mei adalah penentu segalanya.

Jom sama sama 

Kita

Duduk dan Tonton

EPL 2012

pada 

13 Mei 2012



Harap harap Arsenal kekal tempat ke-3

Come On You Gunners !!

***

6 Blogger kasi response. .

-eim- Author
May 4, 2012 at 6:24 PM

semangat ja bola2 nie...^^

Reply
redlomo Author
May 4, 2012 at 8:56 PM

tahniah kepada pemenang.. yang kalau tahun depan cuba lagi yer.. jgn sedih sedih

Reply
Pondok Usang Author
May 5, 2012 at 1:59 AM

Arsenal langkah kanan.. seperti dijanjikan.. sudah beli Lukas Podolski.. =)

Reply
Sis AI Author
May 5, 2012 at 2:05 AM

Errr, ok.. Apa ni.. Ok, bola.. Ok, sy blur.. Cuma hrap psukan yg bro sokong akn brjaya! Ekekeke!

Reply
May 10, 2012 at 8:36 PM

harap harap Man Utd tak dapat EPL!.

Reply
Sofea Author
May 16, 2012 at 11:56 AM

eim: of course..

redlomo: hehe biasa2 saja

pondok usang: yup hopefully attacking mantap

sis al: thanks..

wan: huhuh man city udah menang.. huhu

Reply

Post a Comment

Cer komen skit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...